6000 до н. е. — поява ігор-прообразів сучасних шахів. Чатуранга — найдавніша з них народилася в Індії. Схожість з класичними та сучасними китайськими шахами очевидні.

4000 до н. е — настільні ігри стародавнього Вавилона, ймовірно, також були предками шахів і шашок.

3000 до н. е — гра, що нагадує трик-трак, дуже популярна у Давній Самарії. Єгиптяни, греки, а пізніше і всі європейці грали в подібні трик-траку гри протягом тисячолітя.

Кам’яними кульками розважалися в Єгипті. Такі ж, але скляні були популярні в Сполучених Штатах в 1800-х.

2000 до н. е. — єгиптяни грають в гру, що нагадує сучасні шашки. Вони ж грали в ляльки, зроблені з мотузок, тканини та паперу.

У теж час в Скандинавії з’являються перші залізні ковзани.

1000 до н. е. — паперові змії в Китаї. Але, можливо, вони ширяли в небі Китаю і раніше.

Іграшка йо-йо була дуже популярна у стародавніх греків. Назва, під яким знаємо її ми, запатентував Д. Дункан у 1930 р.

6 століття н.е. — в Японії з’являються ляльки-неваляшки. Напевно, це сама стара іграшка, в якій людина свідомо використовував принцип стійкої рівноваги.

969 — поширення карткових ігор на території Азії.

1759 — Джозеф Мерлін пропагує катання на роликах.

1790-ті — з’явилася перша російська матрьошка, вона відразу здобула небувале визнання, як символ російського народного мистецтва. Прообразом матрьошки з’явилася завезена з острова Хонсю фігурка буддійського ченця Фукуруму, в якій знаходилося кілька фігурок, вкладених одна в іншу.

1800-ті — поява майданчиків для ігор. Автори ідеї — американські реформатори, які шукали прийнятні варіанти організації ігор для дітей у містах, де парки та двори були дуже тісні і незручні. Натхнення американські чиновники, очевидно, черпали в упорядкованих зонах відпочинку Берліна. Завдяки фінансуванню меценатів, дитячі майданчики незабаром обзавелися гойдалками і гойдалками.

1840 — у США виробника ляльок вдається отримати патент — вперше ляльок починають випускати серійно.

1843 — уродженець Штату Массачусетс С. Б. Айвс представляє увазі американської публіки першу ж американську настільну гру The Mansion of Happiness (Будинок Щастя).

1867 — Парчизи — азартна гра, сучасний різновид «го» — індійської гри, що відноситься до трьохсотим років нашої ери. Парчизи досі залишається найбільш продаваною грою в Америці.

1879 — Кубики з абеткою. Як виявилося, найкращий спосіб навчання грамоті.

Маргарет Штайфф за зразком з журналу робить кілька іграшкових слонів в якості подарунка. Потім вона шиє ведмедя, пуделя і осла. Через рік творчість Маргарет стає настільки популярним, що хобі плавно перетікає в сімейний бізнес. За кожним ведмежам Штайфф своя історія, добре відома колекціонерам.

1884 — набір з восьми паровозиків. Таке початок історії шведської компанії BRIO, найбільшого виробника екологічних дерев’яних іграшок. Сьогодні іграшки BRIO продаються більш ніж у сорока країнах світу.

1886 — перші моделі стріляючого зброї для дітей. Дуже небезпечні через свою убойности «стволи» лякають батьків. Поява рушниць пов’язано з післявоєнним періодом, коли деякі виробники зброї переробляли свою продукцію для потреб дітвори. Пістолети Пенні та інше реально виглядає зброю з’явилося у 1880-ті роки.

1887 — Йоханом Мезелем винайдена говорить лялька. В 1820-му вона була модернізована Томасом Едісоном — в ляльку вмонтували фонограф.

Кінець 1880-х — захоплення Маджонгом — китайської грою, чимось схожою на «доміно навпаки».

1889 — патент на, як ми його називаємо, снігокат — легкокеровані, завдяки напрямній лижі, сани.

1890 — уродженець Австралії, Лоренс Харгрэйв винаходить тривимірного паперового змія.

1898 — Ганд починає масове виробництво музичних і м’яких іграшок.

1900 — 22-річний Джошуа Лайонел Кауэн в якості реклами товару запускає у вітрині магазину поїзд із двигуном на батарейках. На його подив, клієнти більше цікавляться покупкою іграшкового поїзда, ніж товарами магазину.

1902 — початок Тедді-манії

1903 — Едвін Бинней і C. Гарольд Сміт випускають першу коробку крейди Крэйола.

1913 — Чемпіон зі стрибків з жердиною, доктор медицини А. К. Гільберт винаходить Набір Будівельника (BRIO), що складається з металевих деталей. З допомогою конструктора діти збирають моделі: від коліс огляду до хмарочосів.

1914 — Чарльз Пажо розробляє іграшку, подібну Набору Будівельника, названу Іграшкою Ремесленникоов (Playskool), орієнтовану на маленьких дітей.

Голок Раббер починає виробництво повітряних куль. Ігри з кульками — не просто забава, це кращий спосіб розвинути почуття рівноваги і координації, поліпшити моторику.

1915 — Джонні Грулл, газетний художник, починає продаж ляльок Енн — копій ляльки, зробленої для дочки Марселлы.

1916 — Джон Ллойд Райт, син архітектора Франка Ллойда Райта, винаходить гру Lincoln Logs (Playskool), набір для створення іграшкового містечка. Очевидно, Джон був натхненний поточним проектом батька — сейсмостойкой Імперської Готелем в Токіо.

1922 — коли діти Джека Прессмана стали боятися відвідувань лікаря, він придумав гру «Сумка Доктора».

1924 — А. А. Мілн пише історію про Вінні-Пуха.

1927 — винайдено особливий вид пластмаси — полістирол. Хоча один з видів пластмаси, целулоїд, був винайдений в 1860-их, полістирол став першим досить міцним матеріалом, щоб задовольнити запити виробників іграшок.

1928 — Уолт Дісней створює Міккі Мауса.

1929 — у Сполучених Штатах дуже популярний йо-йо. Підприємець Дональд Дункан помітив іграшку в Лос-Анджелесі. Він купує маленьку компанію за 25 тисяч доларів, а тридцять років потому продажу Дункана перевалюють за 25 мільйонів.

1930 — всі захоплені грою в кільця, яка й донині залишається класичною грою дітлахів. П’ять різнокольорових кілець накидаються на стрижні.

1931 — Альфред М. Баттс, безробітний архітектор з Покипси, штат Нью-Йорк, винаходить гру в слова — Крестословицу. У 1948 Баттс продає права на гру Джеймсу Бруно, який реєструє її під назвою Scrabble (Хасбро).

1932 — Оле Кірк Крістіансен заснував свою компанію, почавши з виробництва драбин, прасувальних дощок і дерев’яних іграшок. Через два роки на світ з’явилося слово LEGO, яке утворилося від виразу «LEg GOdt», що в перекладі з данської означає «цікава гра».

1935 — Гра «Монополія» стала бестселером в Америці. Винайдена вона в 1933 р. безробітним монтером Чарльз Дерроу з Пенсільванії під час Великої депресії. Сьогодні «Монополія» випускається на 26 мовах і продається в 80 країнах. У неї зіграло понад півмільйона осіб. У 1975 році В США було надруковано грошей для гри «Монополія» в два рази більше, ніж справжньою валюти.

1939 — Вільям Грубер, настроювач фортепіано з Портленда, приходить до думки випускати кольорові тривимірні зображення. Доступнішими покупцям ніж телеприймачі, які до того часу ще широко не поширені, вони користуються величезною популярністю.

Початок 1940-их — поява авіамоделей з пластмаси. Спочатку вони служили конструкторів авіаційної промисловості для демонстрації проектів замовникам, тепер же модельний бізнес торкнувся і індустрії іграшок. До цієї пори моделі робили з дерева.

1942 — Золоті Книжки-малятка (Golden Books) приводять у захват дітей і їх батьків.

1943 — Гра Змії і Сходи знову стає популярною.

1949 — у процесі лікування поліомієліту Елеонор Абботт винаходить цікаві ігри, серед них всім відома Кэндилэнд.

Поява Дурною Замазки або Липунчика. Іграшка була побічним результатом пошуку синтетичного замінника каучуку. Джеймс Райт, інженер-хімік компанії Дженерал Електрик, розробив кольоровий силікон — матеріал який підстрибував, коли був згорнутий в кулю, а у вільній формі розтягувався як каучук.

1952 — Едвард Хаас створює PEZ-дозатори — унікальну комбінацію іграшки

і цукерок. Для більшої привабливості в американців на дозаторі з’являється фігурка відомого персонажа мультфільмів. В результаті продукція починає користуватися грандіозним успіхом у дітей.

Джек Оделл створює іграшки в Сірниковій Коробці (Matchbox). Свою першу мідну модель він робить для доньки, яка не бажала розлучатися з іграшками навіть у школі. Сьогодні кожен рік продається більше ста мільйонів міні-іграшок Matchbox.

1957 — час Літаючих тарілок. У 20 столітті тільки компанія WHAM-O виробила більше ста мільйонів пластмасових дисків.

1959 — Елліот Хандлер та його дружина Рут створюють ляльку Барбі. Сьогодні кожну секунду продається по одній ляльки Барбі.

Артур Мелін і Річард Нерр починають продаж хулахубов. Мерлін і Нерр фактично відродили іграшку, яка була відома за 1000 років до н. е. в Єгипті. У перший же рік було продано близько 15 мільйонів обручів.

1964 — народження Чебурашки.

1965 — Стенлі Вестон створює ляльку для хлопчиків. Герой запозичений з телешоу і названий Лейтенантом Джо. На подив багатьох виробників іграшок, переконаних у тому, що хлопчики грають з ляльками, Джо стає більш популярним, ніж телевізійний герой. Цікавий той факт, що подругу Джо, випущену рік потому, чекав повний провал.

На міжнародній Іграшковою Ярмарку в Нюрнберзі демонструється Спірограф. З його допомогою і з допомогою набору кольорових ручок можна створити сотні геометричних фігур і різноманітних ефектів.

1969 — Parker Brothers з нового матеріалу — піни поліуретану виробляють куля Нерф — безпечну іграшку для дому. До кінця року продано більше 4 мільйонів куль.

1971 — Ханс Бек створює перші комплекти ігрових наборів Playmobil.

1972 — Magnavox демонструє Одіссею — першу відео-гру, сюжет якої — примітивна форма пэдлбола. У цей бізнес вступають інші компанії, і до 1976-ому році з’являються хокей, теніс і сквош.

1973 — Дейв Арнезон і Скотт Гигакс винаходять гру Підземелля і Дракони, що призводить до появи нової категорії ігор: фентезі і пригоди.

1974 — чотири інженери створили Magna Doodle — дошку для малювання спеціальною ручкою з магнітним осердям, який не бруднить рук малюків. Цей шедевр був створений в пошуках безпилоовї класної дошки. Magna Doodle передбачає широке розмаїття у використанні. На сьогоднішній день продано близько 50 мільйонів екземплярів.

1977 — хвиля популярності персонажів Зоряних воєн після виходу в світ фільму Джорджа Лукаса. Вони домінують на ринку іграшок-персонажів.

1982 — Кубик Рубіка — найпопулярніша головоломка 20 століття, винайдена угорцем Ерне Рубіком в 1982 році. Кубик випускався за ліцензією в багатьох країнах світу, в тому числі в СРСР.

1983 — поява Нінтендо, ігровий відео-системи. 52 кольору, реалістичні звукові ефекти — все це привертає увагу роздрібних продавців.

1987 — можливо, перша безперечно інтелектуальна іграшка — ведмедик Тедді, навчений вголос читати книжки.

1989 — поява Геймбой — переносний системи відео-ігор на живленні від батарей (Нінтендо).

1997 — початок продажів Тамагоччи, які стали хітом серед іграшок. Але якщо спілкування з Тамагоччи фактично обмежувалося спілкуванням з маленьким екранчиком, що символізує це істота, то з Ферби було все інакше.

1998 — на початку року було налагоджено виробництво Ферби, а в листопаді перші Ферби з’явилися у продажу і відразу ж стали користуватися величезною популярністю. У магазинах одному покупцю в руки відпускалося не більше 2-х іграшок.

1998 — напередодні різдва Хохотунчик Елмо окупував всі полиці магазинів.

183 просмотров
Комментариев пока нет.
Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *