6000 до н. е. – поява ігор-прообразів сучасних шахів. Чатуранга – найдавніша з них народилася в Індії. Схожість з класичними та сучасними китайськими шахами очевидні.

4000 до н. е – настільні ігри стародавнього Вавилона, ймовірно, також були предками шахів і шашок.

3000 до н. е – гра, що нагадує трик-трак, дуже популярна у Давній Самарії. Єгиптяни, греки, а пізніше і всі європейці грали в подібні трик-траку гри протягом тисячолітя.

Кам’яними кульками розважалися в Єгипті. Такі ж, але скляні були популярні в Сполучених Штатах в 1800-х.

2000 до н. е. – єгиптяни грають в гру, що нагадує сучасні шашки. Вони ж грали в ляльки, зроблені з мотузок, тканини та паперу.

У теж час в Скандинавії з’являються перші залізні ковзани.

1000 до н. е. – паперові змії в Китаї. Але, можливо, вони ширяли в небі Китаю і раніше.

Іграшка йо-йо була дуже популярна у стародавніх греків. Назва, під яким знаємо її ми, запатентував Д. Дункан у 1930 р.

6 століття н.е. – в Японії з’являються ляльки-неваляшки. Напевно, це сама стара іграшка, в якій людина свідомо використовував принцип стійкої рівноваги.

969 – поширення карткових ігор на території Азії.

1759 – Джозеф Мерлін пропагує катання на роликах.

1790-ті – з’явилася перша російська матрьошка, вона відразу здобула небувале визнання, як символ російського народного мистецтва. Прообразом матрьошки з’явилася завезена з острова Хонсю фігурка буддійського ченця Фукуруму, в якій знаходилося кілька фігурок, вкладених одна в іншу.

1800-ті – поява майданчиків для ігор. Автори ідеї – американські реформатори, які шукали прийнятні варіанти організації ігор для дітей у містах, де парки та двори були дуже тісні і незручні. Натхнення американські чиновники, очевидно, черпали в упорядкованих зонах відпочинку Берліна. Завдяки фінансуванню меценатів, дитячі майданчики незабаром обзавелися гойдалками і гойдалками.

1840 – у США виробника ляльок вдається отримати патент – вперше ляльок починають випускати серійно.

1843 – уродженець Штату Массачусетс С. Б. Айвс представляє увазі американської публіки першу ж американську настільну гру The Mansion of Happiness (Будинок Щастя).

1867 – Парчизи – азартна гра, сучасний різновид «го» – індійської гри, що відноситься до трьохсотим років нашої ери. Парчизи досі залишається найбільш продаваною грою в Америці.

1879 – Кубики з абеткою. Як виявилося, найкращий спосіб навчання грамоті.

Маргарет Штайфф за зразком з журналу робить кілька іграшкових слонів в якості подарунка. Потім вона шиє ведмедя, пуделя і осла. Через рік творчість Маргарет стає настільки популярним, що хобі плавно перетікає в сімейний бізнес. За кожним ведмежам Штайфф своя історія, добре відома колекціонерам.

1884 – набір з восьми паровозиків. Таке початок історії шведської компанії BRIO, найбільшого виробника екологічних дерев’яних іграшок. Сьогодні іграшки BRIO продаються більш ніж у сорока країнах світу.

1886 – перші моделі стріляючого зброї для дітей. Дуже небезпечні через свою убойности «стволи» лякають батьків. Поява рушниць пов’язано з післявоєнним періодом, коли деякі виробники зброї переробляли свою продукцію для потреб дітвори. Пістолети Пенні та інше реально виглядає зброю з’явилося у 1880-ті роки.

1887 – Йоханом Мезелем винайдена говорить лялька. В 1820-му вона була модернізована Томасом Едісоном – в ляльку вмонтували фонограф.

Кінець 1880-х – захоплення Маджонгом – китайської грою, чимось схожою на «доміно навпаки».

1889 – патент на, як ми його називаємо, снігокат – легкокеровані, завдяки напрямній лижі, сани.

1890 – уродженець Австралії, Лоренс Харгрэйв винаходить тривимірного паперового змія.

1898 – Ганд починає масове виробництво музичних і м’яких іграшок.

1900 – 22-річний Джошуа Лайонел Кауэн в якості реклами товару запускає у вітрині магазину поїзд із двигуном на батарейках. На його подив, клієнти більше цікавляться покупкою іграшкового поїзда, ніж товарами магазину.

1902 – початок Тедді-манії

1903 – Едвін Бинней і C. Гарольд Сміт випускають першу коробку крейди Крэйола.

1913 – Чемпіон зі стрибків з жердиною, доктор медицини А. К. Гільберт винаходить Набір Будівельника (BRIO), що складається з металевих деталей. З допомогою конструктора діти збирають моделі: від коліс огляду до хмарочосів.

1914 – Чарльз Пажо розробляє іграшку, подібну Набору Будівельника, названу Іграшкою Ремесленникоов (Playskool), орієнтовану на маленьких дітей.

Голок Раббер починає виробництво повітряних куль. Ігри з кульками – не просто забава, це кращий спосіб розвинути почуття рівноваги і координації, поліпшити моторику.

1915 – Джонні Грулл, газетний художник, починає продаж ляльок Енн – копій ляльки, зробленої для дочки Марселлы.

1916 – Джон Ллойд Райт, син архітектора Франка Ллойда Райта, винаходить гру Lincoln Logs (Playskool), набір для створення іграшкового містечка. Очевидно, Джон був натхненний поточним проектом батька – сейсмостойкой Імперської Готелем в Токіо.

1922 – коли діти Джека Прессмана стали боятися відвідувань лікаря, він придумав гру «Сумка Доктора».

1924 – А. А. Мілн пише історію про Вінні-Пуха.

1927 – винайдено особливий вид пластмаси – полістирол. Хоча один з видів пластмаси, целулоїд, був винайдений в 1860-их, полістирол став першим досить міцним матеріалом, щоб задовольнити запити виробників іграшок.

1928 – Уолт Дісней створює Міккі Мауса.

1929 – у Сполучених Штатах дуже популярний йо-йо. Підприємець Дональд Дункан помітив іграшку в Лос-Анджелесі. Він купує маленьку компанію за 25 тисяч доларів, а тридцять років потому продажу Дункана перевалюють за 25 мільйонів.

1930 – всі захоплені грою в кільця, яка й донині залишається класичною грою дітлахів. П’ять різнокольорових кілець накидаються на стрижні.

1931 – Альфред М. Баттс, безробітний архітектор з Покипси, штат Нью-Йорк, винаходить гру в слова – Крестословицу. У 1948 Баттс продає права на гру Джеймсу Бруно, який реєструє її під назвою Scrabble (Хасбро).

1932 – Оле Кірк Крістіансен заснував свою компанію, почавши з виробництва драбин, прасувальних дощок і дерев’яних іграшок. Через два роки на світ з’явилося слово LEGO, яке утворилося від виразу «LEg GOdt», що в перекладі з данської означає «цікава гра».

1935 – Гра «Монополія» стала бестселером в Америці. Винайдена вона в 1933 р. безробітним монтером Чарльз Дерроу з Пенсільванії під час Великої депресії. Сьогодні «Монополія» випускається на 26 мовах і продається в 80 країнах. У неї зіграло понад півмільйона осіб. У 1975 році В США було надруковано грошей для гри «Монополія» в два рази більше, ніж справжньою валюти.

1939 – Вільям Грубер, настроювач фортепіано з Портленда, приходить до думки випускати кольорові тривимірні зображення. Доступнішими покупцям ніж телеприймачі, які до того часу ще широко не поширені, вони користуються величезною популярністю.

Початок 1940-их – поява авіамоделей з пластмаси. Спочатку вони служили конструкторів авіаційної промисловості для демонстрації проектів замовникам, тепер же модельний бізнес торкнувся і індустрії іграшок. До цієї пори моделі робили з дерева.

1942 – Золоті Книжки-малятка (Golden Books) приводять у захват дітей і їх батьків.

1943 – Гра Змії і Сходи знову стає популярною.

1949 – у процесі лікування поліомієліту Елеонор Абботт винаходить цікаві ігри, серед них всім відома Кэндилэнд.

Поява Дурною Замазки або Липунчика. Іграшка була побічним результатом пошуку синтетичного замінника каучуку. Джеймс Райт, інженер-хімік компанії Дженерал Електрик, розробив кольоровий силікон – матеріал який підстрибував, коли був згорнутий в кулю, а у вільній формі розтягувався як каучук.

1952 – Едвард Хаас створює PEZ-дозатори – унікальну комбінацію іграшки

і цукерок. Для більшої привабливості в американців на дозаторі з’являється фігурка відомого персонажа мультфільмів. В результаті продукція починає користуватися грандіозним успіхом у дітей.

Джек Оделл створює іграшки в Сірниковій Коробці (Matchbox). Свою першу мідну модель він робить для доньки, яка не бажала розлучатися з іграшками навіть у школі. Сьогодні кожен рік продається більше ста мільйонів міні-іграшок Matchbox.

1957 – час Літаючих тарілок. У 20 столітті тільки компанія WHAM-O виробила більше ста мільйонів пластмасових дисків.

1959 – Елліот Хандлер та його дружина Рут створюють ляльку Барбі. Сьогодні кожну секунду продається по одній ляльки Барбі.

Артур Мелін і Річард Нерр починають продаж хулахубов. Мерлін і Нерр фактично відродили іграшку, яка була відома за 1000 років до н. е. в Єгипті. У перший же рік було продано близько 15 мільйонів обручів.

1964 – народження Чебурашки.

1965 – Стенлі Вестон створює ляльку для хлопчиків. Герой запозичений з телешоу і названий Лейтенантом Джо. На подив багатьох виробників іграшок, переконаних у тому, що хлопчики грають з ляльками, Джо стає більш популярним, ніж телевізійний герой. Цікавий той факт, що подругу Джо, випущену рік потому, чекав повний провал.

На міжнародній Іграшковою Ярмарку в Нюрнберзі демонструється Спірограф. З його допомогою і з допомогою набору кольорових ручок можна створити сотні геометричних фігур і різноманітних ефектів.

1969 – Parker Brothers з нового матеріалу – піни поліуретану виробляють куля Нерф – безпечну іграшку для дому. До кінця року продано більше 4 мільйонів куль.

1971 – Ханс Бек створює перші комплекти ігрових наборів Playmobil.

1972 – Magnavox демонструє Одіссею – першу відео-гру, сюжет якої – примітивна форма пэдлбола. У цей бізнес вступають інші компанії, і до 1976-ому році з’являються хокей, теніс і сквош.

1973 – Дейв Арнезон і Скотт Гигакс винаходять гру Підземелля і Дракони, що призводить до появи нової категорії ігор: фентезі і пригоди.

1974 – чотири інженери створили Magna Doodle – дошку для малювання спеціальною ручкою з магнітним осердям, який не бруднить рук малюків. Цей шедевр був створений в пошуках безпилоовї класної дошки. Magna Doodle передбачає широке розмаїття у використанні. На сьогоднішній день продано близько 50 мільйонів екземплярів.

1977 – хвиля популярності персонажів Зоряних воєн після виходу в світ фільму Джорджа Лукаса. Вони домінують на ринку іграшок-персонажів.

1982 – Кубик Рубіка – найпопулярніша головоломка 20 століття, винайдена угорцем Ерне Рубіком в 1982 році. Кубик випускався за ліцензією в багатьох країнах світу, в тому числі в СРСР.

1983 – поява Нінтендо, ігровий відео-системи. 52 кольору, реалістичні звукові ефекти – все це привертає увагу роздрібних продавців.

1987 – можливо, перша безперечно інтелектуальна іграшка – ведмедик Тедді, навчений вголос читати книжки.

1989 – поява Геймбой – переносний системи відео-ігор на живленні від батарей (Нінтендо).

1997 – початок продажів Тамагоччи, які стали хітом серед іграшок. Але якщо спілкування з Тамагоччи фактично обмежувалося спілкуванням з маленьким екранчиком, що символізує це істота, то з Ферби було все інакше.

1998 – на початку року було налагоджено виробництво Ферби, а в листопаді перші Ферби з’явилися у продажу і відразу ж стали користуватися величезною популярністю. У магазинах одному покупцю в руки відпускалося не більше 2-х іграшок.

1998 – напередодні різдва Хохотунчик Елмо окупував всі полиці магазинів.

725 переглядів
Нема коментарів.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *